Træningscenter
udelukkende
for personlig træning

Terapeutisk træning
Personlig og individuel træning på mindre hold




Mad og bevægelse er din næring til krop og knold

  • Træning og Ernæring


    Vores træning er for alle, uanset om du er topatlet eller aldrig har trænet før.
    Træningen er med udgangspunkt i din krop. I vores træning arbejder vi med at løsne kroppens led, strækker de muskler der er blevet for stramme og trækker kroppen sammen til en mindre hensigtsmæssig holdning, og vi arbejder på at stramme de muskler op der har givet efter så du igen, kan opleve en frihed i kroppen, træningen bliver på den måde en dybdegående, muskle opbyggende og dynamisk træningsform, som sigter på at bygge/ genopbygge og stimulere din krop, så den bliver levende, stærk og harmonisk.

  • Individuel terapeutisk træning

    Med udgangspunkt i dig, din krop og din historie
    Tilbyder jeg individuel terapeutisk træning.
    Bevægelse og terapi giver en unik mulighed for at udforske din krop, og dine mønstre gennem bevægelse og lette hands-on / tryk.
    Du kan ved hjælp af korrekt sammensat træning fjerne unødvendig stress og smerte fra din krop, som kan være på grund af ineffektive bevægelsesmønstre, tilpasning og skader og som kan have en betydelig indvirkning på flere områder af dit liv.
    Derudover kan bevægelses terapi og justering af din kropsholdning bruges til at forbedre både din fysiske og psykiske holdning.
    og der kan opleves mere styrke og selvtillid som kan være med til at få dig til at se lysere på tilværelsen.

  • Fusion 3 K

    Fusion 3 k er et 360 ° coaching forløb :
    Kost, Krop og Knold.
    For dig der vil vise at kroppen kan bruges til mere end at transporterer knolden rundt.
    Kroppens form påvirker vores handlinger og måden vi reagerer på ud af til.
    Og når vi så har den viden, ligger det lige til sidebenet at sætte det sammen til et forløb der inddrager både træning, mentaltræning/ coaching og kost. vi ændre de mønstre der ikke er brug for mere, dem der holdes i den fysiske struktur ved hjælp af cellulær hukommelse i kropsvæv, vi korriger kropsholdning, vi forbedre kropsforhold, vi forbedre den fysiske form, vi tilpasser kosten til aktivitetsniveau og kikker på de ønskede/ uønskede psykologiske holdninger gennem hele vores 3 K fusions program.
    Uanset om du ønsker et forløb i forhold til din lederstil, eller du ønsker coaching i forhold til din træning, vil udgangspunktet være dig og din livshistorie/ stil.

  • NARM

    NARM – Neuro Affective Relational Model – er en model for terapi og vækst der understreger at arbejde med styrker såvel som med symptomer. Den orienterer sig mod ressourcer, både interne og eksterne, for at understøtte udviklingen af en øget kapacitet og til selvregulering.
    Med NARM Metoden har vi mulighed for at kortlægge gamle mønstre og de udfordringer der er fulgt med ved at arbejde med tidlige, ubevidste nedbrydningsmønstre, der kan have påvirket :
    Vores identitet -Vores følelser-Vores fysiologi -Vores adfærd
    Vores tilgang til andre mennesker og det at opretholde gode relationer
    Det kan ligge meget dybt og ubevist i os.Men fordi hjernen bruger fortiden til at forudsige fremtiden, overleveres stilarter i vores nervesystem og danner det, vi tager for at være vores identitet. Det er vedholdenhed af overlevelsesformer, der passer til fortiden, der fordrejer vores nuværende erfaring vi er måske faldet i fælden og har gjort fortiden vigtigere end nutiden og det skaber måske løbende kaos i vores knold og fysiske udfordringer i vores krop.
    At arbejde med nervesystemet er afgørende for at ændre vores tendenser og vores hjernens måde at huske på.
    Det er forbindelse til vores krop og til andre mennesker.


.

Indehaver


Irene Pasby


Irene startede Fityourfood i 2009 som en konsulent virksomhed, udgangspunktet var en grundlæggende interesse for og viden omkring kostens betydning for vores præstationer, helbred og generelle velbefindende. Ambitionen var og er, at give så mange som muligt muligheden for at nå frem til øget viden og bedre praksis omkring kost, krop og psyke
og med nye tiltag I 2015 hvor hun åbnede et træningscenter der sætter den enkelte i fokus, og tilbyder helhedsorienteret 360 graders forløb med træning for krop og psyke er Irene Pasby ved at være i mål.
Fityourfood’s stifter er ud over at være certificeret NARM terapeut , coach og personlig træner også uddannet kok og har en indgående viden og passion for hvordan man skaber de bedste træningsvilkår for styrke og sundhed via tilpasset træning, coaching og kost


Irene Pasby
Indehaver, NARM terapeut og coach

 

Min passion :
Intelligent og præcis
træning og ernæring


Teamet



Irene
Gitte
Damaris
Søren

 

Vores udgangspunkt er


dig



og udfra vores hold og personlige vejledning


SAMMENSÆTTER VI DIN PLAN


Find en tid


Booking


DECEMBER, 2018
man
tirs
ons
tors
fre
lør
søn
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
1
19
1 1 1 1
20
1 1
21
1 1
22
1 1
23
24
1 1 1
25
1
26
1 1 1 1
27
28
1 1
29
1 1
30
31
1 1 1

SAMLET HOLD OVERSIGT JAN. 2019 HER

Du får en lang række konkrete værktøjer, som fremadrettet støtter op om dine styrker og evner. Du vil lære at finde balance og helhedsorienterede løsninger, ud fra de muligheder og ønsker du har til din fremtid. Vi vil møde dig med respekt for dine kompetencer, din baggrund og dine fremtidsønsker.

Du får 8 ugers forløb hvor omdrejningspunkterne vil være dit værdigrundlag, én-til-én en terapitimer, lægefaglige samtaler, meditation, motion, kost og kurser – med dig som udgangspunkt.
Hvem henvender kursusforløbet sig til?
Kurset henvender til mænd og kvinder, som enten er stressramte, eller tidligere har været stressramte, og er på vej tilbage i tilstanden.

Kurset henvender sig også til dig, som ønsker at finde roen i dig selv, og opnå større overskud i hverdagen, når det kommer til dig selv og dine omgivelser.

Hvad kan jeg forvente af forløbet?
Vi starter op med en individuel samtale – herunder kostanalyse, måling af blodtryk, og blodsukker, som vi analyserer på igennem hele forløbet.

Sundhedssamtalen vil blive gennemført efter et fast koncept, hvor vi udarbejder en profil med den enkelte deltager.

Profilen er et redskab til at afklare, hvilke ressourcer den enkelte deltager har indenfor forskellige sundhedstemaer, fx kost, rygning, alkohol og motion.

Gennem en motiverende samtale tager vi udgangspunkt i den enkelte deltager, hvor du får støtte til at udarbejde et mål for, hvordan din ønskede fremtid ser ud. Under samtalen vil der være fokus på dine udfordringer.

Vi udarbejder sammen en kostvejledning i forhold til dit niveau, udfordring og mål.

Terapi en gang om ugen
NARM – Neuro Affective Relational Model – er en model for terapi og vækst der understreger at arbejde med styrker såvel som med symptomer. Den orienterer sig mod ressourcer, både interne og eksterne, for at understøtte udviklingen af en øget kapacitet og til selvregulering.

At arbejde med nervesystemet er afgørende for at ændre vores tendenser og hjernens måde at huske på. Det er forbindelse til vores krop og til andre mennesker.

Med NARM metoden har vi mulighed for at kortlægge gamle mønstre og de udfordringer der er fulgt med tidligere, ubevidste nedbrydningsmønstre det kan ligge meget dybt og ubevidst i os, og kan have påvirket vores identitet, vores følelser, vores fysiologi, vores adfærd, vores tilgang til andre mennesker og det at opretholde gode relationer.

Ved kursusstart udleveres komplet veldokumenteret kursusmateriale.

Formål med dette 8 ugers kursus:
Formålet med dette kursus er at lære lidt af videnskaben bag at blive en modstandsdygtig person. Modstandsdygtighed er simpelthen evnen til at overleve og trives.

Resiliency handler ikke kun om din evne til at tilpasse dig positivt i forhold til negative eller udfordrende forhold, det vil sige at overleve, men det handler også om at lære de positive færdigheder, strategier og rutiner, der gør det muligt for dig at leve en positivt, tilfredsstillende og meningsfuldt liv – med andre ord trives.

Dette kursus giver dig tilladelse til at tage dig af dig selv for effektivt at styre livsstressorer og gøre det, der betyder mest i livet.

Ved afslutningen af dette kursus har du fået indsigt i den viden og de færdigheder, du kan anvende i dit liv nu og i fremtiden for at være en modstandsdygtig person.

Dette får du med dig:
Du bliver en mentalt,- og psykisk sundere udgave af dig selv.
Du vil besidde mere selvtillid til effektivt at klare og håndtere stressende situationer
Du vil være mere medfølende over for mig selv og andre
Du vil have mere udholdenhed – også i modgang
Du vil få nogle gode redskaber til at fokuserer på de positive og tilfredsstillende aspekter af livet
Ved hjælp af konkrete værktøjer vil du kunne udøve modstandsdygtighed i forskellige aspekter af dit liv. Fx:

Mindfulness i praksis
Strategier til at håndtere intense følelser
Aktiviteter der fremkalder positive følelser
Afklare personlige værdier og begå dig i overensstemmelse med dem
Gør sundhedstilvalg, der er billige og let tilgængelige, men alligevel fremmer velvære
Være bekendt med hvorfor det at praktisere og integrere modstandsdygtighed i et liv er afgørende for at gøre dem til vane og bliver en modstandsdygtig person
Udvikle en modstandsplan, der fungerer som en køreplan for din fremtid
Kurserne starter op løbende, første gang i januar 2019.

Ved ønske om deltagelse i forløbet, kan du kontakte Irene Pasby på tlf. nr. 28 63 40 97 eller e-mail: mail@fityourfood.dk

Book tid
Opstart samtale varer ca. 1,5 time.
Vi analyserer din kropsholdning og taler om eventuelle udfordringer / skader.
Du bliver vejet og målt evt. Fedt scannet
Du har mulighed for at blive fotograferet.
Med udgangspunkt i dine personlige data udformes et træningsprogram.
Du får herefter udleveret relevant skriftligt materiale og online træningsprogram, der løbende vil blive opdateret i takt med at du kommer i bedre form.

Vi vil løbende støtte og motivere dig, hjælpe med at variere træningsprogrammet.
Vi kan lære dig.
• Den sjove og effektive måde at opbygge din drømmekrop på.
• Hvordan du skal opbygge et personligt træningsprogram, dvs. et program der er skræddersyet til netop DINE behov.
• Et program, der vil forvandle din krop.

Book tid
Fusion 3 k er et 360 ° coaching forløb,
Kost, Krop og Knold.
For dig der vil vise at kroppen kan bruges til mere end at transporterer knolden rundt.
Tror du at Celler husker alt både dem i knolden men også dem i vores krop ?
Det gør de :
Cellernes hukommelse, der er skabt internt i kroppen påvirker :
• Kroppens form
• Den mentale form
• Den følelsesmæssige form
• Kroppens fysiske struktur
Det påvirker vores handlinger og måden vi reagerer på ud af til.
Tror du at kosten påvirker vores knold og vores krop ?
Det gør den, kosten påvirker :
• Kroppens form
• Den mentale form
• Den følelsesmæssige form
• Kroppens fysiske struktur
Det påvirker vores handlinger og måden vi reagerer på ud af til.
Tror du at knoldens mentale form påvirker celler i vores krop ?
Det gør den, psyken påvirker :
• Kroppens form
• Den følelsesmæssige form
• Kroppens fysiske struktur
Det påvirker vores handlinger og måden vi reagerer på ud af til.
Og når vi så har den viden, ligger det lige til sidebenet at sætte det sammen til et forløb der inddrager både træning, mentaltræning/ coaching og kost. vi ændre de mønstre der ikke er brug for mere, dem der holdes i den fysiske struktur ved hjælp af cellulær hukommelse i kropsvæv, vi korriger kropsholdning, vi forbedre kropsforhold, vi forbedre den fysiske form, vi tilpasser kosten til aktivitetsniveau og kikker på de ønskede/ uønskede psykologiske holdninger gennem hele vores
3 K fusions program.
Uanset om du ønsker et forløb i forhold til din lederstil, eller du ønsker coaching i forhold til din træning, vil udgangspunktet være dig og din livshistorie/ stil.
Book tid
1. samtale (ca. 60-75 min.)
Samtale om dine forventninger og ønsker til forløbet hos Kostpraksis.
Afklaring og analyse af din nuværende livsstil – herunder dine kost- og motionsvaner.
Kropsanalyse (vægt, BMI, fedtprocent, muskelmasse, talje- og hoftemål, kroppens alder ud fra ovnen nævnte.
Fastsættelse af personlige mål og delmål.
Gennemgang af relevante kostprincipper.
Konkrete værkstøjer til at komme godt i gang med din livsstilsændring.
Introduktion til relevante emner som f.eks. valg af fødevarer, indkøb, planlægning og tilberedning af måltider samt måltidssammensætning.
Udarbejdelse af en konkret og motiverende plan, som du kan følge og som kan dig i hverdagen.
Udlevering af understøttende materiale.
og inspiration til lette opskrifter, indkøbsguide,
Evt. udarbejdelse af en skræddersyet og næringsberegnet kostplan.
Pris kr. 1000,-

Opfølgende samtaler (ca. 20-30 min.)
Samtale om hvordan det er gået siden sidst.
Status og evt. justering af kostomlægningen
Kropsanalyse
Støtte og vejledning til at bryde de mindre gode vaner samt efterleve og fasthold de gode nye vaner.
Motivationsfremmende dialog og ideer til nye konkrete og nye tiltag.
Gennemgang af relevante emner.
Pris. kr. 330 ,-

Book tid
NARM – Neuro Affective Relational Model – er en model for terapi, vækst der understreger det at arbejde med styrker såvel som med symptomer. Den orienterer sig mod ressourcer, både interne og eksterne, for at understøtte udviklingen af en øget kapacitet og til selvregulering.
Med NARM Metoden har vi mulighed for at kortlægge gamle mønstre og de udfordringer der er fulgt med ved at arbejde med tidlige, ubevidste nedbrydningsmønstre, der kan have påvirket :
Vores identitet
Vores følelser
Vores fysiologi
Vores adfærd
Vores tilgang til andre mennesker og det at opretholde gode relationer
Det kan ligge meget dybt og ubevist i os.
Indledningsvis er overlevelsesstile adaptive, ikke patologiske. Men fordi hjernen bruger fortiden til at forudsige fremtiden, overleveres stilarter i vores nervesystem og danner det, vi tager for at være vores identitet. Det er vedholdenhed af overlevelsesformer, der passer til fortiden, der fordrejer vores nuværende erfaring og skaber måske løbende kaos i vores knold og fysiske udfordringer i vores krop.
Overlevelse stilarter, når de har overlevet deres nytte, kan blive kilden til vores symptomer både i vores knold og krop.
NARM omfatter blandt andet to aspekter af mindfulness:
• Somatisk opmærksomhed
• Mindful bevidsthed om de organisatoriske principper for ens adaptive overlevelsesstil
Ved hjælp af en dobbelt bevidsthed, der er forankret i nutidens øjeblik, bliver vi opmærksomme på tankegang, følelsesmæssige og fysiologiske mønstre, der begyndte i fortiden.
Men ikke falder i fælden for at gøre fortiden vigtigere end nutiden.
At arbejde med nervesystemet er afgørende for at ændre vores tendenser og vores hjernens måde at huske på.
Det er forbindelse til vores krop og til andre mennesker.

Book tid
Med udgangspunkt i dig, din krop og din historie
Tilbyder jeg individuel terapeutisk træning.
Bevægelse og terapi giver en unik mulighed for at udforske din krop, og dine mønstre gennem bevægelse og lette hands-on / tryk.
Du kan ved hjælp af korrekt sammensat træning fjerne unødvendig stress og smerte fra din krop, som kan være på grund af ineffektive bevægelsesmønstre, tilpasning og skader og som kan have en betydelig indvirkning på flere områder af dit liv.
Fysisk manifestation af stress og smerte er et signal om, at noget i din krop har brug for støtte, og en mere effektiv måde at lytte til dine behov på kan læres.
Du vil blive guidet fra dag 1. af veluddannet coach, der ikke benytter sig ikke af standard programmer, men tager hensyn til, hvordan din styrke, mobilitet og balance er og hvor meget du kan bevæge dig,
Jeg vil lægge træningsprogram til dig, hvor jeg ikke `bare `sætter dig i maskine, men bruger bla. formroller slynger, elastikker og vægtstænger.
Træning med egern kropsvægt og på gulv kan virke lidt utraditionelt men med dig og din krop i fokus, vil jeg love dig at det virker.
Områder, hvor vi føler smerte og stress, er ikke nødvendigvis årsagen til ubehag og vores arbejde sammen i dine sessioner vil være at identificere de grundlæggende årsager.
Når det ineffektive bevægelsesmønster er identificeret, kan det justeres for at lette smerten, med en kombination af bevægelse, der behandler skader og ineffektive bevægelsesmønstre, samt koordineringsaktiviteter kan det være virkelig virkningsfuldt og give langsigtede og holdbare løsninger, der giver dig større lethed i din krop.
Derudover kan bevægelses terapi og justering af din kropsholdning bruges til at forbedre både din fysiske og psykiske holdning.
For eksempel kan en klient komme med smerter i ryggen. Under en session kan vi opdage, at roden af hans smerte er fra et ineffektivt bevægelsesmønster, der stammer fra fødderne. Manglen på mobilitet i fødderne skaber manglende mobilitet gennem resten af benet, og underkroppen reagerer med smerte.
Et andet eksempel kan være en klient med social angst. Her kan man ved at frigøre bevægelse i øvre nakke og bækken med blide øvelser frigøre kompressionen på deres nerver, og der opleves mere styrke og selvtillid og det kan være med til at mildne den sociale angst.

Book tid

Sammensæt din plan med


Holdtræning


Nedenstående tilbud bookes i bookingsystemet

 

Puls og styrke

Mangler tekst

Book
Styrke og balance kan gøre overraskende meget for din krop og din form, specielt hvis du er oppe i årene, kan det gøre dig mere sikker på benene . Øvelserne øger styrke og stabilitet i hele din krop. Det betyder at øvelserne gør at du kan klare en hårdere belastning i din hverdag, men også fungerer som skadesforebyggende træning. Derudover forbedres også nervesystemets evne til at aktivere den muskelmasse du har i forvejen
Book
En time hvor indholdet kan variere fra gang til gang – så der er ingen risiko for at du kommer til at kede dig.

Du træner hele kroppen igennem ved forskellige øvelser, du kan eks. arbejde med den samme øvelse i 45 – 60 sekunder. Derefter fortsætter du med en ny øvelse.

Der er Garanti for sved på panden, og der er ingen koreografi på timen, så du kan deltage uanset hvilket niveau du er på.
Vi ønsker ikke at spilde din tid og dine penge, så jeg er stolt af at kunne undervise inden for et system, hvor forskningen er i højsædet og så du allerede fra dag 1. får det optimale ud af din træning og får mulighed for at træne på højt niveau.

Fordi vi kun vil det bedste og tager udgangspunkt i videnskaben, træner vi efter principperne fra Movement Code.

Book
Funktionel træningsmetode, der giver en unik mulighed for at træne både den indre stabilitetsmuskulatur og den ydre bevægelsesmuskulatur.
Træning i slynger er for alle, uanset træningsniveau. Og det er sjovt, udfordrende og effektivt – og det giver synlige resultater. Du bruger kroppen som modstand, og undervejs i timen kan du let justere træningsniveauet så du får det optimale ud af din træning.

Søger du efter en træningsform, som kan være med til at forbedre din koordination, og hvor du kan træne både balance, orienteringsevne, styrke og ikke mindst cardio, er slyngetræning en god mulighed.

Vi træner også puls og styrke. Her er  intensiteten er høj, så der er garanti for masser af sved på panden og udfordring for ben, balder, mave og ryg.

Opbygningen af timen kan være forskellig fra gang til gang, men den er altid bygget op, så den enkelte deltager kan arbejde i eget tempo og niveau og instruktøren kan samtidig sikre, at alle deltagere bruger den korrekte teknik.

Book
Herre god yoga er for mænd.
Træning som forbinder slynger, krop og sind på en god og udfordrende måde.

Funktionel træningsmetode der på perfekt måde kombinere body /mind træning med mere konditions- og styrkebaserede træningsform i slynger.
Der giver en unik mulighed for at træne både den indre stabilitetsmuskulatur og den ydre bevægelsesmuskulatur.
Træning i slynger er for alle, uanset træningsniveau, sjov udfordrende og effektiv, der giver synlige resultater.
Der arbejdes med både udholdenhed og smidighed.
Din vejrtrækning forbedres og dit generelle velvære øges.
Træning med fokus på åndedræt og rolige bevægelser.

En god træning for dig der gerne vil noget helt nyt.

Timen er for alle – uanset niveau. Der arbejdes med egen kropsvægt.

Book
Muskeltræningstime hvor hele kroppen trænes igennem – enten med egen kropsvægt eller med brug af redskaber

Timen kan variere fra gang til gang.
Vores mål er, at du har det sjovt og får det maksimale ud af din træning.
Vi træner ude når vejret er til det.

Book
 


Vær klar på at dine mål kommer til at gå i opfyldelse

Join us
og bliv en del af et aktivt og sundt fællesskab



Vores træning er for alle, uanset om du er topatlet eller aldrig har trænet før. 

Træningen er med udgangspunkt i din krop. I vores træning arbejder vi med at løsne kroppens led, strækker de muskler der er blevet for stramme og trækker kroppen sammen til en mindre hensigtsmæssig holdning, vi arbejder på at stramme de muskler der har givet efter så du igen kan opleve en frihed i kroppen, træningen bliver på den måde en dybdegående, muskle opbyggende og dynamisk træningsform, som sigter på at bygge/ genopbygge og stimulere din krop, så den 
bliver levende, stærk og harmonisk. 

Kast dig ud i det!


Vil du vide mere


Kontakt os


Dit navn (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

Emne

Din besked

+ 45 28 63 40 97

Fityourfood.dk
Tinghøjvej 3
3650, Ølstykke

CVR: 33 86 47 44

Instagram